کد خبر: 1223421
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: یک روز بعد از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه، اختلافات در داخل کابینه این رژیم به بالاترین حد خود رسیده است. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داده که اگر نتانیاهو به رفح در جنوب غزه، حمله نکند، دیگر نمی‌تواند در پست نخست‌وزیر باقی بماند. 
ایتامار بن‌گویر که یکی از دو چهره به شدت افراطی کابینه نتانیاهو به حساب می‌آید، دیروز هشدار داد اگر بنیامین نتانیاهو تصمیم بگیرد بدون حمله به رفح به جنگ علیه غزه خاتمه بخشد، دیگر نخست‌وزیر این رژیم نخواهد بود. این تهدید او، واکنش به ارزیابی‌هایی است که عقب‌نشینی اسرائیل از غزه را تحت فشار امریکا می‌دانند، چیزی که می‌تواند منجر به صرف‌نظر نتانیاهو از حمله به رفح شود. به نظر می‌رسد وضعیت نتانیاهو به شکننده‌ترین حالت خود از زمان شروع جنگ در غزه رسیده است. ایهود باراک، نخست وزیر پیشین اسرائیل گفته که وضعیت بحرانی در هر دو سوی جبهه وجود دارد و تأکید کرده که با وضعیتی پیچیده و بی‌سابقه مواجهیم. به گفته باراک، ایران و حزب‌الله به حملات خود ادامه داده و حماس هنوز از شکست‌خوردن دور است و به نظر او در در چنین شرایطی دولت نتانیاهو باید همین فردا یا زودتر منحل شود. همچنین نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۶۸درصد صهیونیست‌ها معتقدند بنیامین نتانیاهو جنگ علیه غزه را به درستی مدیریت نمی‌کند. به گزارش ایرنا، بر اساس همین نظرسنجی، ۴۲درصد صهیونیست‌ها نیز خواستار استعفای فوری نتانیاهو به خاطر شکست در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) شدند. 
همچنین کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی یک نظرسنجی انجام داده که بر اساس آن، ۵۰درصد صهیونیست‌ها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. بر پایه این نظرسنجی، تنها ۱۴ درصد صهیونیست‌ها گفته‌اند که اطمینان دارند کابینه برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه هرکاری که لازم بوده، انجام داده است و ۴۹درصد صهیونیست‌ها نیز تأکید کردند که انگیزه‌های سیاسی پشت تصمیمات نتانیاهو قرار دارد. همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۱درصد اسرائیلی‌ها معتقدند که نتانیاهو مسئول تنش با جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا است. طبق نظرسنجی یادشده، ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را مناسب‌ترین گزینه برای نخست‌وزیری دانستند و نتانیاهو تنها ۲۹درصد آرا را به دست آورد. همچنین در این نظرسنجی ۴۶ درصد از صهیونیست‌ها از آغاز عملیات نظامی علیه لبنان حمایت کرده‌اند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در مقاله‌ای نوشته که دولت رژیم صهیونیستی جنگ در غزه را باخت و اکنون «اسرائیل» در دنیا منزوی شده است. 
در این مقاله آمده است که این شکست متوجه سیاست‌های حزبی سرسختانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است. نویسنده این روزنامه بیان کرد که نتانیاهو به جای تلاش برای کاهش اختلافات با دولت امریکا، درصدد گسترش آن است و این به نفع بقای او است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار